قوانین و مقررات

مهم : لطفا قبل از ایجاد حساب کاربری و استفاده از سایت نسبت به مطالعه دقیق قوانین و مقررات این سایت اقدام بفرمایید. توجه داشته باشید که انتخاب گزینه “”موافقم”” به منزله قبولی و پذیرش تمامی شرایط و ضوابط مندرج در سایت بوده و عدم اطلاع شما از آن قابل پذیرش نخواهد بود.

1.تعاریف

_ سایت : یک فروشگاه اینترنتی به شکل مارکت پلیس است که دو خدمت شامل توزیع کالاها و ارائه خدمات را ارائه می دهد و نتیجه این خدمت سهولت و تسریع عملیات توزیع کالاها و ارتقای سطح کیفی خدمات می باشد. الفاالکتریک به عنوان یک تسهیل گر، صرفا نسبت به معرفی محصولات در سایت خود اقدام میکند و مسئولیتی در قبال کاربران خریدار ندارد.
_ حساب کاربری : پنلی است که از طرف “سامانه “الفاالکتریک” در اختیار کاربران قرار گرفته و از این طریق می توانند حسب مورد نسبت به دریافت کالا و خدمات مدنظر و یا ارائه آن اقدام نمایند.
_ کاربر خریدار /خریدار: کاربری که قصد استفاده از خدمات سایت را دارد.
– کاربر ارائه دهنده خدمت: کاربری است که نسبت به تامین کالا و خدمات اقدام می نماید و طرف قراردادی آلفاالکتریک است و فعلا فاقد پنل کاربری در سایت است.

2. شرایط عمومی

_ بازدید از وبسایت بدون ایجاد حساب کاربری امکان پذیر و مجاز است ولی برای استفاده از خرید از سایت باید حساب کاربری ایجاد شود.
_ کاربران برای استفاده از خدمات این سامانه ابتدا می بایست نسبت به قبول قوانین و مقررات سایت از طریق انتخاب گزینه موافقم اقدام نمایند و تنها در صورت قبول قوانین و مقررات مجاز به ایجاد حساب کاربری استفاده از خدمات سایت می باشند.
_ پس از ایجاد حساب کاربری پیام کوتاه جهت فعال سازی حساب کاربری به شماره اعلامی وی ، ارسال می گردد. کاربر 10 ثانیه مهلت ورود کد را در سایت دارد. در غیر این صورت و پس از انقضای مهلت مذکور ، حساب کاربری وی غیر فعال می گردد. بدیهی است در صورت درخواست مجدد و تایید پیام کوتاه ، امکان فعال سازی مجدد حساب کاربری وجود دارد.
_ نسخه ای از قوانین و مقررات سایت به آدرس ایمیل ارایه شده که به عنوان نام کاربری کاربران مورد استفاده قرار میگیرد ارسال می گردد.
نسخه از قوانین و مقررات سایت در پنل کاربری کاربر قابل مشاهده است.
سایت در هر زمان می تواند حساب های کاربری کاربران را مسدود کند و در این خصوص ملزم به پاسخگویی نیست و فقط گزارشی از روند و دلیل حذف یا تعلیق حساب کاربری را برای کاربر در پنل کاربری ارسال می کند .
_ سایت در صورت مشاهده و یا احتمال وجود هر گونه تناقض اطلاعات و نام کاربری وارد شده با اطلاعات واقعی شخص ، می تواند حساب کاربری کاربران را مسدود کند . برای تایید اطلاعات و اطمینان از صحت اطلاعات در بازه های زمانی مختلف نیز می تواند از کاربر درخواست ارسال اطلاعات تکمیلی داشته باشد.
_شخص حقیقی می تواند نسبت به ایجاد حساب کاربری اقدام نماید.
_نام کاربری نمی بایست مغایر با قوانین جای کشور باشد .
_کلیه اطلاعات شخص به طور کامل ذکر شود در غیر این صورت در فرض هر گونه مشکل ، مسئولیتی در این خصوص متوجه سایت نمی باشد.
اطلاعات کاربر شامل:
_نام، نام خانوادگی، ایمیل، شماره موبایل، ادرس دقیق و کد پستی و در صورت تمایل کاربر هویت مکانی کاربر
_هر پنل کاربری برای همیشه به صورت رایگان فعال خواهد بود و سایت هزینه ای به عنوان اشتراک از کاربران دریافت نمی نماید.
_پنل کابری مختص استفاده شخص ثبت نام کننده است در صورت ارائه نام کاربری و رمز عبور به سایرین، و در نتیجه بروز هر گونه اشکال، ایراد، سوءاستفاده، شخص کاربر مسئول خواهد بود.
_مسئولیت حفظ و نگه داری از نام کاربری و رمز عبور با کاربران بوده و کاربران مکلف اند در صورت فراموشی، مفقود شدن یا سرقت اطلاعات حساب کاربری، از طریق ارتباط با پشتیبانی ، سایت را در جریان قرار دهند.
_کاربر می‌پذیرد اطلاعات خواسته شده را به صورت صحیح و به‌ روز در سایت وارد نماید.
_کاربر متعهد می‌گردد که صرفا با شماره تلفن همراه و ایمیل متعلق به خود نسبت به ثبت نام در سایت اقدام نماید. در غیر این صورت در برابر صاحب امتیاز خط تلفن همراه، تماما مسئول بوده و فروشگاه به محض آگاهی از این موضوع نسبت به لغو عضویت کاربر مذکور اقدام خواهد نمود.

3.حساب کاربری

فرایند احراز هویت بدین نحو است که پس از تکمیل فرم ثبت نام توسط کاربر، کد چند رقمی به شماره همراه شخص ارسال می شود، کاربر می بایست ظرف مهلت مشخص نسبت به درج کد در محل مربوطه اقدام کند. همچنین فاکتور ها و خبرنامه در صورت نیاز به آدرس ایمیل شخص ارسال می شود.
اگر توضیحی دارید بفرمایید

4. شرایط استفاده

_سایت مسئولیتی در قبال عدم انجام تعهدات خود که در نتیجه مواردی خارج از اختیار سایت نظیر وقوع بلایای طبیعی، شرایط غیرعادی، قطعی کلی شبکه اینترنت و دیتا، خرابی در هاستینگ، فیلترینگ و… باشد، نخواهد داشت.
کاربر می تواند بنا به انتخاب خود از خدمات متنوع قابل ارائه در سایت استفاده کند.
سقف ثبت سفارش هر کاربر در هر 24 ساعت 000/000/150 میلیون ریال می باشد.
– شرایط خرید نقدی:
کاربر خریدار می بایست کل مبلغ سفارش خود را از طریق پیش بینی شده در سایت پرداخت کند.
در صورتی که سفارش دهنده از سفارش خود منصرف شود مطابق مواد مربوط قانون تجارت الکترونیک(هایپر لینک شود) اقدام می شود.
تا قبل از 24ساعت کاربر حق انصراف از سفارش خود را دارد.
کاربر مکلف است در هر مورد مشاهده مغایرت کالا با سفارش ثبت شده مراتب را ظرف 24 ساعت از طریق شماره اعلامی واتساپ یا تماس تلفنی مورد را به الفاالکتریک اطلاع دهد در غیر این صورت نمی تواند نسبت به تقاضای تعویض اقدام نماید.

5. حریم خصوصی و اطلاعات محرمانه

_اطلاعات اخذ شده از کاربران صرفا جهت بهبود ارائه خدمات، ارسال سریع محصول خریداری شده ،اختصاصی کردن تجربه کاربری، امتیاز دهی به کاربران، پیگیری مطالبات و عودت وجوه در صورت لزوم و ارائه و دریافت رسید خرید و فروش و هم چنین مکابته و ارتباط با کاربران مورد استفاده قرار می گیرد.
_نظر به عدم امکان تضمین هک نشدن یا ربوده نشدن اطلاعات و داده های کاربران، تعهد سایت در خصوص حفظ محرمانگی داده ها صرفا به وسیله بوده و با اثبات اینکه تمام اقدامات و تدابیر لازم جهت حراست از داده ها به عمل آمده، سایت مسئولیتی در این خصوص نخواهد داشت.
_سایت تعهد می کند داده های کاربران جز در مورد کارکرد همین سایت برای مقاصد دیگر به کار نرود.
_کارشناسان سامانه به محض مشاهده هرگونه محتوای مغایر با شعائر دینی، اخلاقی ، عرفی و قانونی جامعه نسبت به حذف محتوا و معلق کردن حساب کاربری افراد تا تعیین تکلیف آن اقدام می کنند. کلیه نظرات و محتواها پس از تایید کارشناسان در سایت منتشر می شود.
_جهت سهولت پیگیری ها در صورت بروز هر گونه مشکل در خصوص تراکنش ها و پر داخت ها سامانه نسبت به ثبت شماره تراکنش و شماره پیگیری بانک اقدام می نماید.
_اطلاعات حساب بانکی خدمات دهنده گان صرفا در حدی که برای واریز وجوه لازم باشد به صورت رمز نگاری شده در سرور سایت، ذخیره می گردد و اطلاعات فوق به هیچ وجه در سرور سایت پردارش نمی شود.

6.مسئولیت ها و تعهدات

_تسهیل دسترسی کاربر عادی به جستجوی محصولات و خرید آسان
_سایت با تمام امکانات خود از جمله واحدهای پشتیبانی، تمامی تلاش خود را جهت رضایت کاربران، رفع اختلافات ایجاد شده در زمان ارائۀ خدمات و تحویل کالا می‌کند.
_سایت می بایست کلیه قوانین مربوط به فروش آنلاین کالا و خدمات را وفق مقررات مربوط رعایت کند. همچنین کلیه تعهدات و مسئولیت های ناشی از خرید و فروش آنلاین کالا و خدمات موضوع قانون تجارت الکترونیک همچون حق انصراف از کالا ، لزوم درج اطلاعات کامل محصول ، هزینه های تحمیلی بر خریدار و غیره نیز حاکم بر روابط کاربران و سایت می باشد.
_ایجاد بستر پرداخت امن برای کاربران از طریق پرداخت های مرحله ای (کلیه پرداخت ها در سیستم در درگاه های بانکی معتبر و توسط بانک خدمات دهنده انجام میشود و بانک تنها نتیجه پرداخت را به سایت ارسال می نماید و سایت هیچ دخالتی در فرایند پرداخت کاربر ندارد.
_واحد پشتبانی سایت در ساعات اداری به صورت تلفنی و تا ساعت 18 شب از طریق نرم افزارهای پیام رسان و همچنین مراجعه به قسمت تیکتینگ نسبت به رفع مشکلات کاربران اقدام می نماید.

7.نحوه پرداخت

_رسید پرداخت های کاربران از طریق الکترونیکی صادر و در حساب کاربران و هم چنین نسخه ای از آن به ایمیل اعلامی توسط کاربر ارسال می گردد.
_کاربر می پذیرد درصورت پرداخت ناموفق ازطریق درگاه بانکی، شخصا مسئول پیگری وجه کسر شده از سیستم بانکی مربوطه می باشد و از نظر سایت، وجه مذکور پرداخت شده محسوب نمی گردد و سایت در این خصوص مسئولیتی ندارد.
-کلیه پرداخت به صورت نقد می باشد و خرید اعتباری در سایت وجود ندارد.
– در صورت ارائه سرویس تحویل فوری توسط فروشگاه اینترنتی الفاالکتریک، سفارش درب اصلی ساختمان (منتهی به خیابان) تحویل داده می‌شود.
1پرداخت از طریق در گاه اینترنتی کاربران می توانند از طریق درگاه اینترنتی بانک ها و کمک پرداخت بانکی در سایت ، هزینه سفارش خود را به صورت انلاین پرداخت و در قسمت پرداخت در سبد خرید ثبت کنند پرداخت موفق به منزله ثبت قطعی این پرداخت برای سفارش است و نیازی به اطلاع دادن آن نیست و سفارش به صورت خودکار وارد مراحل اماده سازی و ارسال می شود .
-کلیه پرداخت ها می بایست الزاما از طریق پرداخت اینترنتی و همزمان با ثبت سفارش انجام پذیرد. همچنین در خصوص سفارش شهرستان ها ،تنها روش پرداخت فقط به شیوه اینترنتی و همزمان با ثبت سفارش می باشد. با توجه به این مطلب انواع روش های پرداخت به شرح زیر است:
3 پرداخت کارت به کارت
توجه:
_قیمت کالاهای موجود در سایت با احتساب 9 درصد مالیات ارزش بر افزوده محاسبه گردیده است .
_تحویل گیرنده در صورت پرداخت اینترنتی هنگام دریافت کالا ، باید کارت شناسایی همراه داشته باشد.
-در هنگام پرداخت وجه کاربر می بایست کارت مامور ارسال را بررسی کند و در صورت امتناع مامور از ارائه کارت ، مورد با به پشتیبانی اطلاع دهد و از هر گونه پرداخت به مامور خودداری نماید.
-تحویل سفارش در اماکن عمومی همچون کافه، کافی نت، رستوران، هتل و مانند آن امکان‌پذیر نیست و لازم است آدرس تحویل، دقیق و قابل استناد باشد
مدت و شرایط ارسال
-مشتریانی که سفارش آنها از طریق پست ارسال می شود، باید برای دریافت محصول خود در آدرسی که در هنگام ثبت سفارش درج نموده اند حضور داشته باشند. توجه داشته باشید در صورت عدم حضور در محل و مرجوع شدن محصول توسط پست، هزینه های بازگشت از پست و ارسال مجدد، به عهده مشتری خواهد بود.
– مدت زمان تحویل سفارش های شهر تهران حداکثر 24 ساعت پس از سفارش خواهد بود.
– مدت زمان تحویل سفارش های شهرستانها پس از تحویل به پست و یا باربری بنا به محدوده جغرافیایی و مقصد سفارش بین 42 تا 24 ساعت کاری است. 

8.شرایط غیر فعال سازی حساب کاربری

_در صورت بروز هر یک از وارد زیر یا بنا به دستور مقام قضایی، سایت می تواند نسبت به غیر فعال سازی موقت یا دائم حساب کاربری کاربران ، اقدام نماید:
_در صورت نقض هر یک از تعهدات مندرج در قوانین و مقررات سایت
_در صورت افشای اطلاعات
_در صورت هرگونه فعالیت مغایر با قوانین و مقررات جاری کشور
سایت در صورتی که بخواهد نسبت به این امر اقدام نماید ، ابتدا یک اخطار از طریق پیام کوتاه به کاربر ارسال می نماید ، در صورت عدم ترتیب اثر وفق اخطار ارسالی سایت حساب کاربر حسب مورد موقت یا دائم غیر فعال می گردد.

9. ثبت، پردازش و ارسال سفارش

الفاالکتریک مجاز است بدون اطلاع قبلی نسبت به توقف سفارش‌‏گیری جدید، اقدام و فروش خود را متوقف کند و کلیه سفارش‌‏های ثبت شده قبل از توقف سفارش‌‏گیری، پردازش و ارسال می‌‏شود. حق قطع فروش کلیه و یا بخشی از محصولات به هر دلیلی مانند اتمام موجودی کالا بدون اطلاع قبلی، برای الفاالکتریک محفوظ است.
در صورت بروز هرگونه خطا نسبت به درج قیمت و ارزش ریالی کالاهای موجود در سایت الفاالکتریک، حق بلا اثر نمودن سفارش و خرید انجام شده توسط مشتری، برای الفاالکتریک محفوظ است. الفاالکتریک در اسرع وقت وجوه دریافتی را به حساب اعلام شده توسط مشتری واریز و عودت می‌نماید و مشتری با ورود به سایت متاکو می‌پذیرد از این امر آگاهی داشته و در این خصوص ادعایی نخواهد داشت.
کاربران باید هنگام سفارش کالای مورد نظر خود، فرم سفارش را با اطلاعات صحیح و به طور کامل تکمیل کنند. بدیهی است درصورت ورود اطلاعات ناقص یا نادرست، سفارش کاربر قابل پیگیری و تحویل نخواهد بود. بنابراین درج آدرس، ایمیل و شماره تماس‌های همراه و ثابت توسط مشتری، به منزله مورد تایید بودن صحت آنها است و در صورتی که این موارد به صورت صحیح یا کامل درج نشده باشد، الفاالکتریک جهت اطمینان از صحت و قطعیت ثبت سفارش می‌تواند از مشتری، اطلاعات تکمیلی و بیشتری درخواست کند.
افزودن کالا به سبد خرید به معنی رزرو کالا نیست و هیچ گونه حقی را برای مشتریان ایجاد نمی‌کند. همچنین تا پیش از ثبت نهایی، هرگونه تغییر از جمله تغییر در موجودی کالا یا قیمت، روی کالای افزوده شده به سبد خرید اعمال خواهد شد. بنابراین به مشتریانی که تمایل و تصمیم به خرید قطعی دارند، به‌ویژه درباره کالاهایی که به صورت تخفیفی ارائه می شوند و دارای محدودیت تعداد هستند، توصیه می‌شود در اسرع وقت سفارش خود را نهایی کنند تا با اتمام موجودی یا تغییر قیمتی کالاها روبرو نشوند. شایان ذکر است سفارش تنها زمانی نهایی می‌شود که کاربران پس از واریز وجه فاکتور سفارش خود را دریافت کنند و بدیهی است که الفاالکتریک هیچ‌گونه مسوولیتی نسبت به کالاهایی که در سبد خرید رها شده است، ندارد.

10. مقررات تامین کننده ها

تامین کننده مکلف است از طریق شماره واتساپ فروشگاه نسبت به اعلام و بروز رسانی اطلاعات کالاهای خود اقدام کند.
مبلغ درج شده برروی کالاها ، اعلام کننده کننده محسوب می شود و ادعای اشباه یا سهو قلم به هر دلیل از تامین کننده پذیرفته نمی شود.
تامین کننده مکلف است نسبت به تامین کالاهای ثبت سفارش شده ظرف 24ساعت در حق کاربران سایت اقدام کند در غیر این صورت اگر تاخیر در تحویل تا ده روز باشد تامین کننده مکلف است جریمه مبلغ سفارش را که توسط فروشگاه اعلام می گردد (فهرست جرایم در این لینک قابل مشاهده است) به عنوان ضمانت اجرای نقض تعهد در حق خریدار پرداخت کند. در صورتی که تاخیر بیش از زمان مذکور در بالا باشد، علاوه بر آنکه خریدار حق فسخ و برهم زدن سفارش خود را دارد، و مبلغ ظرف 1روز به وی مسترد می شود، الفاالکتریک می تواند تامین کننده را از زمره تامین کننده های سایت حذف کند. مبالغ مندرج درکیف پول تامین کننده تا معادل مبلغ سفارش لغو شده در حق الفاالکتریک ضبط می شود. تشخیص تاخیر از طریق بررسی پشتیبان الفاالکتریک انجام می پذیرد و تامین کننده حق هرنوع اعتراض را از خود سلب و ساقط نمود.
در هر مورد که کالای سفارش داده شده دارای گارانتی باشد، تامین کننده مکلف به ارائه خدمات گارانتی می باشد.
تامین کننده با قبول این قوانین و مقررات و قرارداد منعقده فیمابین، می پذیرد که از قیمت های بازار و محصولات آگاهی کامل دارد و تحت هیچ شرایطی نمی تواند به عدم علم از شرایط بازار، قیمت کالاها، وضعیت حاکم بر خرید و فروش استناد کند.
مقررات عدم امکان تحویل کالا وفق مقررات ماده 39 قانون تجارت الکترونیک می باشد.
مسئولیت کامل صحت و سلامت کالا ها بر عهده تامین کننده است و در صورت بروز هر نوع اختلاف فیمابین نامبرده و کاربر خریدار ، تامین کننده مکلف به پاسخگویی است.
تامین کننده مکلف است نسبت به رعایت کلیه قوانین و مقررات کشور خصوصا مقررات تجارت الکترونیک نسبت به سایت و خریداران اقدام نماید.
تصفیه با تامین کننده پس از تایید دریافت کالا توسط خریدار، ظرف … انجام می پذیرد.
تامین کننده ها مکلف اند قیمت های خود را به نحوی در سایت درج کنند که به هیچ عنوان از قیمت های فروش به شیوه های دیگر ( حضوری، از طریق نمایندگان و … ) بالاتر نباشد.
در هر مورد مغایرت کالای تحویلی با سفارش خریدار، تامین کننده مکلف است از پس از بررسی، نسبت به تعویض کالای ارسالی ظرف دو روز کاری اقدام کند. در غیر این صورت تصفیه مبلغ سفارش با وی توسط الفا الکتریک انجام نمی پذیرد.

11.سایر مقررات

_در صورت تغییر قوانین و مقررات سایت نسبت به اطلاع رسانی در خصوص آن و اخذ تاییده مجدد نسبت به اطلاع از تغییر قوانین از کابران اقدام می نماید. از تاریخ بارگزاری قوانین جدید در سایت که برای عموم افراد قابل مشاهده باشد، ادعای عدم اطلاع از قوانین قابل پذیرش نخواهد بود.
_سایت در قبال عدم دسترسی منظم کاربر به وب سایت و عدم بررسی اعلان ها از سوی کاربران مسئولیتی نخواهد داشت.
-سایت به عنوان مارکت پلیس و جهت تسهیل فرایند خرید برای خریدار نهایی ایجاد شده و فعالیت می کند به همین دلیل امکان خرید عمده از سایت فراهم نیست.
_سایت دسترسی مداوم و بی وقفه به سامانه را تضمین نمی نماید.
_نحوه ارتباط سایت با کاربران از طریق ایمیل به نشانی info@alphaelectric.ir، تماس تلفنی به شماره ثابت و پیامک 02133797053، 09904040032می باشد که لیست آنها در سایت موجود است، می باشد. کلیه پیام های سایت صرفا از طرق مذکور ارسال و مشاهده شده تلقی می گردد.
_هرگونه اقدامی از سوی کاربرکه منجر به ورود خسارت به شهرت، اعتبار و محصولات سایت شود تخلف از شرایط قراردادی و قانونی تلقی خواهد بود ، مرجع احراز آن سایت خواهد بود. همچنین سایت این حق را برای خود محفوظ می‌داند که حساب کاربر را مسدود کند و در صورت نیاز، علیه شخص مذکور اقدام قانونی انجام دهد و خسارت و حقوق قانونی خود را مطالبه کند.
_انتقال مالیکت سایت به هر نحو به دیگری، موجب لغو حساب های کاربری کاربران نخواهد شد و کاربران همچنان امکان بهره مندی از خدمات سامانه را دارند.
_تمامی مالکیت نرم افزار و سامانه متعلق به علیرضا برانچی بوده و کاربران صرفا حق استفاده از سایت را در محدوده تعیین شده دارند و هیچ گاه، هیچ نوع حق ی اعم و نه محدود به مالکیت و سایر موارد به کاربران تعلق ندارد.
_کاربران می پذیرند سایت جهت اطلاع رسانی ها، خبر رسانی در خصوص رویدادها و تخفیف های ویژه، ایمیل هایی یا پیامکی را به کاربران ارسال نماید.
_کاربر مجاز نیست با استفاده از روش‌های Framing یا Mirroring یا روش‌های دیگر نسخۀ دیگری از خدمات سایت را روی سرورهای دیگر ارائه کنند.همچنین کاربرمجازنیست در نرم‌افزار یا در روش ارائۀ خدمات تغییر یا اخلالی ایجاد کند.
_کلیه اقدامات کاربران در خصوص اقدام به دسترسی غیر مجاز و سایر فعالیت ها که مشمول قانون مجازات رایانه ای یا سایر مقررات کشور گردد، مورد پیگیری قضایی واقع می شود و کاربر متخلف می بایست علاوه بر تحمل مجازات های قانونی تعیین شده نسبت به جبران خسارات وارده به سامانه نیز اقدام نماید.
_در صورت مشاهده هر گونه تخلف یا هرگونه سعی در تقلب و یا تغییر در نحوه صحیح کارکرد وب سایت را دارد می تواند بدون اطلاع قبلی حساب کاربری را غیرفعال و یا بطور کامل مسدود و بلوکه کند و کاربران در خصوص این مورد فقط یک بار حق اعتراض دارند که می بایست اطلاعات کاملی را در خصوص اثبات خود برای سایت ارسال کنند و رد و یا قبول این اعتراض فقط توسط سایت مورد بررسی قرار خواهد گرفت و در خصوص این بند نیز کاربر حق شکایت و اعتراض مجدد را ندارد و همچنین در صورتی که این اقدام کاربر باعث وارد شدن هرگونه ضرور زیانی به سایت و یا سایر کاربران شود کاربر خاطی ملزم به احقاق تمامی حقوق ضایع شده می باشد.