آیا لامپ LED انتخاب خوبی است؟
پست شده در دانستنی ها

آیا لامپ LED انتخاب خوبی است؟

آیا لامپ LED انتخاب خوبی است؟ یا نه؟ برای پاسخ به این سوال باید از شما بپرسیم که آیا می‌خواهید در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید؟ آیا دوست دارید با قدم‌های ساده و کوچک به محیط زیست و زمینی که محل زندگی شما است کمک کنید؟ اگر جواب شما به سوالات ذکر شده «بله» است، سپس انتخاب LED نیز بهترین گزینه برای شما است. در ادامه این متن آلفا الکتریک به توضیح کامل این موضوع می‌پردازد.

آیا لامپ LED انتخاب خوبی است؟

لامپ‌های LED به‌عنوان آینده روشنایی خانه مورد ستایش قرار گرفته‌اند، زیرا انرژی بسیار کمی مصرف می‌کنند، ادعا می‌کنند مدت زمان زیادی دوام می‌آورند و برخلاف لامپ‌های معمولی کم‌مصرف، فوراً روشن می‌شوند. LED‌های اولیه به دلیل قیمت‌های بالا و خروجی نور نسبتاً کم محدود بودند، اما این فناوری در سال‌های اخیر به سرعت توسعه یافته است. اکنون شما می‌توانید لامپ‌های LED روشن و کارآمدی داشته باشید که جایگزین لامپ‌های 100 واتی به سبک قدیمی می‌شوند و دقیقاً شبیه یک لامپ سنتی هستند.
لامپ‌های LED به راحتی در سوکت‌های موجود نصب می‌شوند و می‌توانید تنها با تعویض لامپ‌های خود بلافاصله صرفه جویی قابل توجهی انجام دهید و هزینه‌های قبض برق خود را کاهش دهید. LED در مقابل نوری که تولید می‌کند، انرژی کمتری مصرف می‌کند. این یعنی گرمای کمتر، نور بیشتر و هزینه کمتر.
لامپ‌های ال ای دی از لامپ‌های رشته‌ای سنتی در نحوه تولید نور متفاوت هستند. در حالی که لامپ‌های رشته‌ای قدیمی، الکتریسیته را از طریق یک رشته سیم نازک عبور می‌دهند، LED ها از طریق استفاده از یک نیمه هادی نور تولید می‌کنند که با عبور جریان الکتریکی از آن، انرژی نوری ساطع می‌کند. این روش تولید نور با لامپ‌های معمولی کم مصرف نیز متفاوت است. در لامپ‌های کم مصرف، انرژی از بخار جیوه عبور می‌کند تا نور UV ایجاد کند. سپس توسط یک پوشش فسفر داخل لامپ جذب می شود و باعث درخشش آن می شود.

چرا استفاده از لامپ LED پیشنهاد می‌شود؟

برای پاسخ به این سوال که آیا لامپ LED انتخاب خوبی است یا خیر، از جنبه‌های مختلف آن را برای شما بررسی می‌کنیم.

  • هزینه کمتر

    در لامپ‌های LED برای نور خروجی یکسان از الکتریسیته کمتری استفاده می‌شود. یعنی 85 درصد برق کمتر در مقایسه با روشنایی معمولی. در سراسر جهان، حدود 20 درصد از برق برای روشنایی مصرف می‌شود. LED می تواند تاثیر زیادی بر مصرف انرژی شما داشته باشد.

  • عمر طولانی‌تر

    یکی از دلایلی که باعث می‌شود پاسخ به سوال آیا لامپ LED انتخاب خوبی است مثبت باشد، عمر طولانی‌تری است که ادعا می‌شود این لامپ‌ها دارند. یعنی در مقایسه با لامپ‌های رشته‌ای و لامپ‌های کم مصرف عمر بیشتری دارند که خود نیز یکی از موضوعات مهم برای کاهش هزینه‌های جانبی است.

  • یک انتخاب عالی برای استفاده‌های تجاری

    شما به عنوان یک کسب‌وکار اگر دغدغه محیط زیست را هم داشته باشید، می‌توانید با استفاده از این لامپ‌ها به محیط زیست کمک کنید. همچنین کسب‌وکارها می‌توانند در عین حال که سبزتر هستند، در بخش هزینه مصرفی برای روشنایی، پس‌انداز بزرگی نیز داشته باشند.

لامپ LED بهتر است یا لامپ کم مصرف؟

شاید با خود فکر کنید که لامپ‌های ال‌ای‌دی همچنان گران‌ترین نوع لامپ‌هایی هستند که در مغازه‌ها می‌بینید، اما نسبت به انواع دیگر لامپ‌ها مزایایی دارند. همانطور که گفته شد، ال ای دی‌ها کم مصرف‌ترین لامپ‌ها هستند. آنها چندین درصد انرژی کمتری نسبت به لامپ‌های رشته ای سنتی مصرف می کنند و گاهی اوقات می توانند هزینه خود را از طریق صرفه جویی در انرژی در عرض چند ماه بپردازند. حتی در مقایسه با لامپ‌های کم مصرف هم بهینه‌تر هستند و در ضمن عمر بیشتری هم می‌کنند. بنابراین در حالی که هزینه اولیه ممکن است بالا باشد، تفاوت را در هزینه‌های سالانه خود متوجه خواهید شد. چرا که شرکت‌های تولید کننده ال‌ای‌دی‌ها در برابر سوال آیا لامپ LED انتخاب خوبی است یا نه ادعا می‌کنند که این نوع لامپ‌ها دوام فوق‌العاده‌ای دارند. بسته به اینکه کدام یک را می‌خرید و چگونه از آن استفاده می‌کنید، می‌توانند تا چندین سال همراه شما باشند.

خرید لامپ LED

تکنولوژی در سال‌های اخیر جهشی بزرگ داشته است و صنعت تولید لامپ نیز از این جهش مستثنی نبوده است. لامپ‌های بزرگ‌ترین برندها به‌سرعت پیش می‌روند، تغییر می‌کنند و با آخرین متد روز همراه می‌شوند. حال که جواب سوال خود درباره آیا لامپ LED انتخاب خوبی است را گرفتیم، بهتر است به دنبال خرید یک لامپ LED خوب باشیم.
نتایج نشان می‌دهد که گران‌ترین‌ها همیشه بهترین نیستند. فروشگاه اینترنتی آلفا الکتریک در زمینه فروش انواع لوازم الکتریکی فعال است و برای شما مشتریان عزیز شرایطی را فراهم آورده است تا بتوانید بهترین کیفیت‌ها را با بهترین قیمت‌ها تهیه کنید و به شما تضمین می‌دهیم که تمام محصولاتی را که خودمان تست می کنیم خریداری می‌کنیم، بنابراین توصیه‌های ما به شما کمک می‌کند تا برای اولین بار انتخاب درستی داشته باشید و از اشتباهات پرهزینه جلوگیری کنید. برای دیدن محصولات ما کافی است که از بخش مربوط به لامپ های LED سایت دیدن فرمایید.

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *